Street readymade


André Bretón definiria el readymade com a la pràctica mitjançant la qual, la mera elecció de l'artista cerca elevar l'objecte ordinari a la categoria d'obra d'art. Inventada per Duchamp, la introducció delreadymade va suposar un abans i un després en la configuració de les relaciones entre subjecte i objecte artístic modernes, empenyent de manera irreversible l'art cap a allò quotidià. Una revolució l'ombra de la qual s'allarga fins als nostres dies, sent avui normal veure en museus i galeries tota classe d'objectes que en principi no tindrien nata d'artístic.

Com a conseqüència d'aquesta dilatació de les formes artístiques, podem trobar-nos al carrer detalls que criden a la mirada ja que contenen una certa voluntat plàstica. En realitat, son fruit d'accidents o d'accions estèticament desinteressades mogudes per les necessitats de les persones que habiten la ciutat. Creacions anònimes, formes i composicions efímeres realitzades mitjançant tècniques algunes de les quals s'estudien en les facultades de belles arts.

Aquest projecte fotogràfic iniciat al 2015 compta amb centenars de fotografies de tota classe d'estructures o situacions que d'alguna forma desafien l'experiència visual quotidiana.


Arxiu fotogràfic
2015-2021


cast / cat